close
高雄 烏克麗麗 專門店 三木樂器─烏克麗麗名人錄2:Israel Kamakawiwo'Ole(IZ)         
                                             20130322

  IZ他也是都拿21吋的烏克麗麗唷!

伊瑟瑞·卡瑪卡威烏歐爾Israel Kamakawiwoʻole,1959年5月20日-1997年6月26日),夏威夷音樂家。Over the Rainbow / What a wonderful World -
IZ, Israel Kamakawiwo`Ole影片:




在電影我的失憶女友 (50 First Dates)裡結局的片尾曲:
"Over the Rainbow/What a Wonderful World" 。

這首歌是Israel Kamakawiwo'ole唱的Over the rainbow 和
What a wonderful world一起混合在一起的song。



這首歌收錄在《Facing Future》,帶著夏威夷的海島風情,夏夜裡晚風吹拂,棕櫚樹葉子輕搖,有人在彈奏吉他,歌聲溫柔撫慰人心。更被汽車商Toyota 選定為2006年的汽車廣告曲。



專輯「面向未來」(Facing Future),1993年發行於夏威夷於是成名。他演唱版本的 "Over the Rainbow" 和"What a Wonderful World" 被用於許多電影、電視節目、影集和廣告的配樂。有溫柔的巨人之稱,到現在仍然影響著夏威夷樂壇。



Somewhere Over The Rainbow/What A Wonderful World
Israel Kamakawiwo'ole
英語歌詞與中文翻譯:

「Ooooo oooooo ohoohohoo
   喔...........

Somewhere over the rainbow
在彩虹之上
Way up high
雲霄上的路
And the dreams that you dreamed of
你渴望的夢想
Once in a lullaby ii ii iii
從前聽過的搖籃曲

Somewhere over the rainbow
在彩虹之上的某處
Blue birds fly
青鳥飛翔著
And the dreams that you dreamed of
你渴望的夢想
Dreams really do come true ooh ooooh
夢想全都成真

Someday I'll wish upon a star
某日我對著星星許願
Wake up where the clouds are far behind me ee ee eeh
在雲端醒來
Where trouble melts like lemon drops
在那裡煩惱溶化像檸檬汁般滴落
High above the chimney tops thats where you'll find me oh
在煙囪高聳處你會發現到我

Somewhere over the rainbow bluebirds fly
彩虹之上的某處,青鳥在飛翔
And the dream that you dare to,why, oh why can't I? i iiii
你勇於實現你的夢想,為什麼我不能呢

Well I see trees of green and Red roses too,
我看著綠樹和紅花
I'll watch them bloom for me and you
我看著他們為你我開花
And I think to myself
我想到我自己
What a wonderful world
多麼美好的世界阿

Well I see skies of blue and I see clouds of white
我看著藍天白雲
And the brightness of day
這晴朗的日子
I like the dark and I think to myself
我喜歡黑暗我想著我自己
What a wonderful world
多麼美好的世界阿

The colors of the rainbow so pretty in the sky
空中彩虹的顏色這麼的漂亮
Are also on the faces of people passing by
也在經過的人們的臉上
I see friends shaking hands
我看到朋友們揮著手
Saying, "How do you do?"
說著," 你好嗎?"
They're really saying, I...I love you
他們真的這樣說著, 我愛你

I hear babies cry and I watch them grow,
我聽到嬰兒哭泣,看到他們成長
They'll learn much more
他們會學到更多
Than we'll know
然後我們會知道
And I think to myself
我想著我自己
What a wonderful world (w)oohoorld
多棒的世界阿

Someday I'll wish upon a star
某日我對著星星許願
Wake up where the clouds are far behind me
在雲端醒來
Where trouble melts like lemon drops
在那裡煩惱溶化像檸檬汁般滴落

High above the chimney top that's where you'll find me
在煙囪高聳處你會發現到我
Oh, Somewhere over the rainbow way up high
彩虹之上的某處,雲端之路
And the dream that you dare to, why, oh why can't I? I hiii ?
你勇於實現你的夢想,為什麼我不能呢」






arrow
arrow
    全站熱搜

    AnderaGuitar 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()